Resum del GaS 2000



Entrevistes als protagonistes del GaS 2000

(Only available in Catalan by now... except Jennifer's one)

Hem pensat que seria una bona idea escollir tres participants del Golf a Sac de Novembre del 2000 per que ens diguin que troben d’aquesta cursa i ens expliquin la seva relació amb el món del córrer. El tres escollits son:



Josep Rius

GaS: Per què corres?

JR: Suposo que per fer una mica de salut i per anar amb els amics.

GaS: Quants dies corres a la setmana?

JR: Cap o un. Sempre prefereixo fer altres coses.

GaS: Quants quilòmetres fas a la setmana?

JR: Doncs dec tenir una mitjana entre 0 i 2.

GaS: Quin són els teus millors temps de marató, mitja, 10k, 5k, 1500, ...

JR: Només he corregut la cursa del Corte Inglés (12km em sembla) i vaig fer 1h i10 min. Bé, diguéssim que vaig arribar.

GaS: Quan penses córrer la teva primera marató? Saps que l’objectiu de la marató de Barcelona d’aquest any es tenir 5000 corredors i vol ser una de les grans maratons europees. Ajudaràs a que això passi?

JR: Jo intentaré anar-hi si puc entrenar un mes abans amb continuïtat perquè ja he vist que si no t’entrenes et passa tot Déu!!!

GaS: Que trobes del "Golf a Sac"?

JR: Doncs que està molt bé i que no passa gaire que corris amb tanta gent a la vegada. Crec que s'hauria de fer més sovint coses d’aquestes en les que és tan fàcil participar. Només cal posar-te una samarreta i uns pantalons i ja hi ets!!!

GaS: Que es podria millorar?

JR: En quant a la carrera no caldria millorar res ja que el recorregut, tot i sent molt dur (molta pujada), és molt bonic i tothom pot acabar que és del que es tracta. De fet jo he quedat primer de la categoria "fumadors" ja que no en vaig veure cap que acostumi a freqüentar les "smoking areas" dels "coffees". Crec que estaria bé desmotivar la competitivitat i augmentar el número de gent que hi participi.... a veure si el pròxim cop no quedo l’últim. Seriosament, jo faria fer grups, proves o alguna cosa que tirés més a GIMCANA que no pas a CARRERA!!!

GaS: Trobes que hauríem de fer el Golf a Sac un cop o dos cops l'any?

JR: Dos cops l’any ja que 6 mesos és suficient i sinó la gent perd el feeling.

GaS: Es el Golf a Sac la teva primera cursa? Es el primer cop que quedes l’últim? Què diries als que no varen córrer per por de quedar els últims?

JR: És la segona i és el primer cop que quedo l’últim però jo sabia que ningú volia ser-ho i, com a bon company, vaig decidir agafar aquest paper. A més, el que jo diria als que no van córrer és que jo crec que no vaig quedar l’últim sinó que vaig quedar el número 60 (aproximadament) de 1000 ja que tots els empleats, temporals,... de la fàbrica podien haver-hi anat i no ho van fer, per tant estic dintre del 5% que més corre de la fàbrica!!! Amb això només vull dir que el que importa és participar-hi (el meu ranking no disminueix pel fet de quedar últim...espero!!!) i que el que va faltar va ser fer més conya i el que va sobrar va ser competitivitat ja que tothom es va entrenar molt durant les 2 setmanes anteriors per poder fer un bon temps.


Fernando Ruiz de Pedro

GaS: Per què corres?

FR: Sinceramente es una pregunta muy abierta pero corro porque me gusta disfrutar de este deporte.

GaS: Quans dies corres a la setmana?

FR: Actualmente, dedico 3 tardes a la semana a correr aunque debería incrementar este número a 4 o 5. Dos años atrás dedicaba 6 días.

GaS: Quans quilòmetres fas a la setmana?

FR: Actualmente realizo unos 40-50 km a la semana. Anteriormente realizaba de 100-150km dependiendo de la temporada invernal o de verano.

GaS: Quin són els teus millors temps de marató, mitja, 10k, 5k, 1500, ...

FR:

* 1.000m: 2:26
* 1.500m: 3:47
* milla: 4:09
* 3.000m: 8:18
* 5.000m: 14:25
* 1/2 marathon: 1:07:36

GaS: Quan penses córrer la teva primera marató? Saps que l’objectiu de la marató de Barcelona d’aquest any es tenir 5000 corredors i vol ser una de les grans maratons europees. Ajudaràs a que això passi?

FR: la verdad es que de momento no tengo pensado correr una marathón aunque tengo la inquietud de realizarla una algún día. Me hubiera gustado contribuir al objetivo de la marathon de Barcelona pero en estos momentos una marathon me queda muy larga.

GaS: Que trobes del "Golf a Sac"?

FR: Lo que puedo destacar en esta cursa es el buen ambiente que se pudo "respirar "

GaS: Que es podria millorar?

FR: Sinceramente, ni mucho menos es que sea "materialista" pero no estaría mal que en esta cursa al acabar todo el mundo recibiera un pequeño detalle para recordar este día, un llavero, un ....

GaS: Trobes que hauríem de fer el Golf a Sac un cop o dos cops a l'any?

FR: No sería mala idea realizar un par de "Golfs a Sac". Uno en verano y otro en invierno. Seguro que después de la experiencia y con el buen tiempo más compañeros se animarían a participar.

GaS: Es el primer cop que guanyes una cursa? Quina es la cursa de la que guardes un millor record?

FR: No, no és el primer cop que guanyo una cursa. Respecte a curses populars, en general tinc molts bons records de totes però si tinc que escollir serien dos, la cursa popular de Sants que vaig guanyar 2 anys seguits i una de les curses del Corte Inglés on vaig quedar 9è de la general. Respecte a Curses Federades, destacaria les competicions dels 1.500 m y 3.000 llisos on vaig fer les marques que disposo. També destacaria el Campionat d'Espanya de Cross per equips on vaig fer la 2a posició.

GaS: Que podem fer per córrer, no com tu, però una mica mes ràpid i una mica més lluny?

FR: Mmm! la pregunta màgica! ..., jo sempre he dit el mateix "sense preses però sense pauses", cal una "constància" per millorar i aquesta serà la que et donarà els èxits personals. Donada aquesta constància, hi han molts tipus i sistemes d’entrenament depenent del teu perfil (velocista, mig-fondista, fondista) ... la clau està en que aquest sistema d’entrenament s’adapti a tu i tu t’adaptis a ell.

Jennifer Cunningham

GaS: Why do you run?

JC: I run for several reasons. The main reason is because I love the way I feel during and after running. It is the best way for me to maintain my physical and mental health. I love to eat and sweat -- running allows me to enjoy more of both. Trail running provides time spent with nature.

GaS: How many days a week you run?

JC: I usually run 4 days a week. I try to cross train 2 other days.

GaS: How many kilometers per week do you run?

JC: I run about 50 km a week. During marathon training I run up to 75 km.

GaS: What are your PRs on marathon, half marathon, 10k, 5k, the mile, ...

JC: I ran my first and only marathon in 3:58. My best half marathon was 1:50. I ran my only 10k almost 20 years ago in 54 minutes. I am a slow runner, perhaps because I waste energy talking with friends while running. I run races for fun, not to compete with others.

GaS: When did you run your first marathon? What feeling did you have?

JC: I ran my first marathon in March 1999 in Napa Valley, California. Four friends ran with me. Our husbands and friends formed a support group and cheered us on every 10k of the course. I crossed the finish line feeling fabulous and knew I would run more marathons in the future. I loved the sense of accomplishment and camaraderie. Later that afternoon we all went wine-tasting and enjoyed a picnic lunch. That day is a marvelous memory.

GaS: Do you know that the objective of Barcelona marathon this year is having 5000 runners and being one of the big european marathons? Will you help that this happens?

JC: I read that last year 3500 people ran the Barcelona marathon and they hope 5000 will run this year. I also heard they changed the course to cut out the tough uphill ending. I think Barcelona is a great place to host a large marathon. The idea of seeing some of the city’s beautiful landmarks from the race course is exciting. I plan to be there on March 18. But this time I will run alone and will race the clock. I want to push myself to run fast enough to qualify for the Boston Marathon. I need to finish under 3:40. I am hopeful, but uncertain, of my capabilities.

GaS: What do you think of "Golf a Sac"?

JC: I thought Golf a Sac was great. I enjoyed the challenge of the dirt trails and hills. I prefer longer distances, but think that 7km is just right for an HP lunch time race. The distance is not so long that it intimidates novice runners.

GaS: What things should improve?

JC: An extra person or two to help runners stay on the right course would be an improvement.

GaS: Do you think we should run "Golf a Sac" once or twicea year?

JC: Golf a Sac should definitely be raced twice a year. I heard some people could not participate due to other commitments or being out of town. A second event would give those people a chance to race. Also, many runners want to improve their times. Waiting an entire year to do so is frustrating.

GaS: Is this the first time you win a race?

JC: Yes, this was the first time I won a distance race. As a child and teenager I competed in track and field and won many sprint distances (100 and 200 m) and jumping events. In high school I ran on the cross country team, but only to stay in shape for the track season. I am not a competitive distance runner.

GaS: In America the proportion of woman runners is much higher than here, why do american women run more than spanish ones?

JC: I can only guess as to why more woman run in the USA. I think smoking prevents many Spanish woman from running. Pop culture may have an impact, too. Oprah Winfrey, a very popular actress-turned-talk-show-host, runs and encourages her fans, mostly women, to do the same. We also have huge non-profit organizations, such as the American Leukemia Society, that recruit people to run marathons to raise money. This especially appeals to women, who like the idea of running for the purpose of raising money to fight disease. Team Leukemia provides coaches and support groups to help these people trainfor and complete a marathon.

GaS: What can we do to have more woman runners in the GolfaSac?

JC: You must start far in advance of the Golf a Sac race to encourage more woman to participate. Send an email to every woman at HP months ahead of time, inviting them to run the Golf a sac. Provide workshops to explain how to properly train for a 7k. Ask veteran woman runners at HP to help novice runners prepare for the event. Turn the Golfa Sac into a fund-raising event. This gives woman an extra reason to run. Charge a nominal fee to participate and ask HP to match the total amount raised. If 100 people pay1000 pesetas to run and HP contributes matching funds, 200.000 could be donated to a deserving local charity.

GaS: What do you prefer, mountain races or flat ones, why?

JC: I prefer mountain runs. I love to run in natural surroundings. Feeling the warmth of the sun and/or coolness of the wind, hearing the birds, seeing the plants, trees, rocks, etc. makes trail running a special time spent with nature. Running on rugged trails adds a challenge. You must think about every footfall. I also enjoy the views provided by mountain runs. My favorite course starts near Club de Golf in Sant Cugat and climbs through the Collserola up to Tibidabo. The constant up hill climb is rewarded with incredible views. And training on rough, mountainous terrain makes the flat races seem easier. I hope this helps me to accomplish my goal in the Barcelona marathon.

Traducció al català de l’entrevista a la Jennifer

GaS: Per què corres?

JC: Corro per varies raons. La principal és perquè m’encanta com em trobo durant i desprès de córrer. Es la millor manera per mi de mantenir la meva salut mental i física. M’encanta menjar i suar -- córrer em permet fruir més dels dos. Córrer camp a través em permet estar a la natura.

GaS: Quants dies corres a la setmana?

JC: Normalment corro 4 dies a la setmana. Intento fer "cross train" dos dies més.

[N.T.: no sé com traduir cross train, és una activitat típica del plans d’entrenament de fons americans, consisteix en fer alguna activitat aeròbica com bicicleta, nedar, caminar, ...]

GaS: Quants quilòmetres a la setmana corres?

JC: Un 50km a la setmana. Durant l’entrenament del marató corro fins a 75km

GaS: Quin són els teus millors temps en marató, mitja marató, 10k, 5k, 1 milla, ...

JC: Vaig córrer el meu primer i únic marató en 3h58. La meva millor mitja marató la vaig fer en 1h50. Vaig córrer el meu únic 10k fa quasi 20 anys en 54 minuts. Soc una corredora lenta, pot ser perquè malgasto energies parlant amb els amics mentre corro. Corro curses per diversió, no per competir amb altres.

GaS: Quan vares córrer el teu primer marató. Quines sensacions tingueres?

JC: Vaig córrer la meva primera marató el març de 1999 a Napa Valley, Califòrnia. Quatre amigues varen córrer amb mi. Els nostres marits i amics formaren un grup de suport per animar-nos cada 10 quilòmetres de la cursa. Vaig creuar la línia d’arribada eufòrica i sabent que que correria més maratons en el futur. Em va encantar la sensació de companyerisme i d’haver complert. Després, aquella tarda tots nosaltres, varem anar a una degustació de vins i varem fruir d’un dinar a l’aire lliure. Tinc un record meravellós d’aquell dia.

GaS: Saps que l'objectiu de la marató de Barcelona, aquest any, es tenir 5000 corredors i convertir-se en una de les grans maratons europees? Ajudaràs a que això passi?

JC: Vaig llegir l’any passat varen córrer la marató de Barcelona 3500 persones i que esperen que la corrin 5000 enguany. També vaig sentir que varen canviar la cursa per treure la dura pujada final. Crec que Barcelona es un lloc fabulós per acollir una gran marató. La idea de veure alguns dels llocs bonics de la ciutat des de el recorregut de la cursa és interessant. Penso estar allà el 18 de març. Però aquest cop correré sola i contra el rellotge. Vull esforçar-me al màxim per córrer suficientment ràpid per qualificar-me pel marató de Boston. Necessito fer menys de 3h40. Tinc esperances de les meves possibilitats però també tinc dubtes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada